Insentif Kerajaan FREE RM1000 sekarang! FREE RM1000 ! Wow! Whatsapp 0134555888 sekarang!

Cara Top Up PRS Private Retirement Scheme

Cara Top Up PRS Private Retirement Scheme

Cara Top Up Duit PRS Private Retirement Scheme
Cara Top Up Duit PRS Private Retirement Scheme


Berita baik kepada semua yang memiliki akaun persaraan Private Retirement Scheme. Kini anda tidak perlu lagi bersusah untuk membuat bank draf untuk menambah pelaburan.

Kini ada cara lebih mudah. Anda hanya perlu guna online transfer dari mana mana bank sekalipun untuk top up ke dalam akaun PRS anda.

PRS PPA Online Top Up

Bermula sekarang, setiap jam 12.30 tengah hari hingga 11.30 malam sahaja, anda boleh top up secara online di website = https://www.prsmember.my

Pastikan anda mempunyai no akaun dan password ye. Anda lupa atau tidak dapat lagi, sila hubungi pihak PPA di nombor 1300-131-772 or askPPA@ppa.my 

Nasihat saya, sila pastikan anda menyimpan resit setiap kali onine transfer atau top up dilakukan. Ini mengelakkan masalah di masa hadapan kerana pembayaran sebenarnya berlaku pada pihak ke tiga melalui FPX payment.

Semoga anda terus menyimpan dan merancang persaraan dengan baik.

Ramai diluar sana menyerahkan takdir bulat bulat tanpa perancangan kewangan dan persaraan dengan baik. 

Ingat,

Kakitangan Kerajaan = PENCEN adalah lebih kurang separuh gaji terakhir (confirm tak cukup, so buatlah walaupun nilai sikit untuk cover yang lagi separuh tu).

Kakitangan Swasta = Lihat caruman KWSP anda dan rancang jumlah yang cukup untuk persaraan selepas umur 55 tahun. Statistik menunjukkan duit KWSP habis digunakan selepas 5 tahun pertama (walaupun duit KWSP anda bernilai ratus ribu). Apa plan B anda?

Bekerja Sendiri = Anda ada pelan yang mana kalau tidak bekerja, duit income masih masuk? Ini antara cara terbaik cadangan saya. Biar mula awal...masih belum terlambat.








Jika Anda SERIUS nak mulakan Tabung Dana Persaraan  anda(Skim Persaraan Swasta),
KLIK SEGERA Link Whatsapp melalui view telefon <DIRECT WHATSAPP FAIRUZRAMLI>

 
Untuk lebih Tips Terkini, Sila LIKE Page FB Saya https://www.facebook.com/skimpersaraanswasta


* Semua maklumat dan kiraan adalah ilustrasi semata-mata dari saya dan tidak mewakili mana-mana bank. Anda dinasihatkan menggunakan maklumat di atas sebagai panduan am sahaja. Maklumat seperti caj-caj, capital gain, NAV, dividen, compounding, dan lain-lain, adalah anggaran sahaja. Sila hubungi bank pilihan anda untuk maklumat tepat. Anda dilarang menyalin atau menyebarkan maklumat dari tulisan saya dalam apa-apa juga bentuk.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Private Retirement Scheme PRS Terbaik Designed by azhafizah.com