Insentif Kerajaan FREE RM1000 sekarang! FREE RM1000 ! Wow! Whatsapp 0134555888 sekarang!

FAQ Soalan Lazim Mengenai PRS Skim Persaraan Pencen Swasta

Soalan Lazim Skim Persaraan Swasta PRS







 




Apakah syarat-syarat permohonan dan dokumen sokongan?
= Sesiapa sahaja yang berumur 18 tahun dan ke atas layak untuk membuat caruman PRS. Anda memerlukan bukti pengenalan diri: Kad Pengenalan/Polis/Tentera ID Tentera (untuk rakyat Malaysia) atau Pasport (Asing).

Di mana saya boleh mendapatkan maklumat mengenai dana yang ada? Bagaimana untuk mengetahui pilihan yang sesuai dan terbaik untuk saya? Apa yang perlu saya pertimbangkan apabila memilih PRS?
= Saya boleh terangkan kepada anda :) Jom Whatsapp 0134555888 percuma sahaja.

Jika saya adalah seorang yang bankrap dan belum dilepaskan, bolehkah saya membuka akaun dengan Penyedia PRS?
= Seorang yang bankrap boleh mengambil bahagian dalam skim persaraan swasta. Walau bagaimanapun, sebagai seorang bankrap yang belum dilepaskan, anda mempunyai tanggungjawab undang-undang untuk memaklumkan kepada KPI tentang semua aset atau harta termasuk pelaburan PRS yang diperuntukkan di bawah seksyen 24 Akta Kebankrapan 1967.

Adakah terdapat caruman minimum bagi PRS?
= Serendah RM50 sekali carum! Saya boleh terangkan kepada anda :) Jom sesi TT/Temujanji..percuma sahaja

Adakah saya perlu mencarum secara bulanan kepada PRS? Mengapa Caruman kerap?
= Anda digalakkan untuk membuat caruman bulanan tetap untuk mengambil kesempatan daripada “Pemurataan Kos Pelaburan” (Dollar Cost Averaging) – ini adalah satu teknik yang direka untuk mengurangkan risiko pasaran melalui caruman sistematik pada jangka masa yang telah ditetapkan (bulanan) dan bagi jumlah yang ditetapkan. Tapi tak wajib...namun perlu faham, jika anda ada target berapa jumlah bulanan nak dapat semasa persaraan nanti, caruman secara sistematik pastinya memberi kesan kepada jumlah anda akan dapat masa bersara nanti.




Jika Anda SERIUS nak mulakan Tabung Dana Persaraan  anda(Skim Persaraan Swasta),
KLIK SEGERA Link Whatsapp melalui view telefon <DIRECT WHATSAPP FAIRUZRAMLI>

 
Untuk lebih Tips Terkini, Sila LIKE Page FB Saya https://www.facebook.com/skimpersaraanswasta


* Semua maklumat dan kiraan adalah ilustrasi semata-mata dari saya dan tidak mewakili mana-mana bank. Anda dinasihatkan menggunakan maklumat di atas sebagai panduan am sahaja. Maklumat seperti caj-caj, capital gain, NAV, dividen, compounding, dan lain-lain, adalah anggaran sahaja. Sila hubungi bank pilihan anda untuk maklumat tepat. Anda dilarang menyalin atau menyebarkan maklumat dari tulisan saya dalam apa-apa juga bentuk.




·                     Apakah PRS atau Skim Persaraan Pencen Swasta Malaysia
·                     Berapa Jumlah Caruman Skim Persaraan Pencen Swasta PRS Malaysia
·                     Cara Memohon Skim Persaraan Pencen Swasta PRS Malaysia
·                     FAQ Soalan Lazim Mengenai PRS Skim Persaraan Pencen Swasta
·                     Kebaikan Skim Persaraan Pencen Swasta PRS Untuk Hari Tua Anda
·                     Kenapa Pilih Kami untuk Skim Persaraan Pencen Swasta PRS Anda
·                     Private Retirement Scheme Malaysia PRS The Best
·                     Sebab yang Mendesak Perlunya Private Retirement Scheme PRS
·                     Siapa Patut Join Mohon Carum Masuk PRS ?
·                     Teknik Switching Dana dalam Skim Persaraan Pencen Swasta PRS


Link Pelaburan Lain Jika Anda Berminat:
        
ü          Pelaburan ASB Terbaik
ü          Pelaburan Unit Trust Terbaik




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Private Retirement Scheme PRS Terbaik Designed by azhafizah.com