Insentif Kerajaan FREE RM1000 sekarang! FREE RM1000 ! Wow! Whatsapp 0134555888 sekarang!

Siapa Patut Mohon Carum Masuk PRS ?

Siapa Patut Mohon Join Carum Masuk PRS ?

join Private Retirement Scheme Terbaik Malaysia
join Private Retirement Scheme Terbaik Malaysia

Ada 6 Golongan Utama Patut Carum Masuk PRS:


1) Pekerja Sektor Swasta dan Bekerja Sendiri yang Risaukan Hari Pencen Nanti
- Semua tahu baru-baru ini K#SP (Tahun 2015) ada mencadangkan untuk menaikkan tempoh keluar duit K#SP daripada 55 Tahun kepada 60 Tahun kerana 70% pemegang akaun K#SP sedia ada hanya tinggal RM50,000 ke bawah. Menjelang pencen nanti cukup ke RM50,000 nak guna? Statistik 2014 menunjukkan data terkini, purata  jangka hayat rakyat Malaysia telah meningkat umur daripada 55 Tahun untuk lelaki telah menjadi 75 Tahun dan 60 untuk Wanita telah meningkat menjadi 79 Tahun? Maknyanya ada lagi 25-29 Tahun lagi nak survive. Ada banyak faktor menyumbang kepada peningkatan jangka hayat rakyat Malaysia ni. Yang utamanya ialah faktor kualiti perubatan di Malaysia. Tengok aje lah berapa banyak hospital swasta di Malaysia. Macam macam nama ada seperti Hospital KPJ, Sunway Medical, Columbia Hospital dan banyak lagi. Sekarang dah ada medical card yang boleh tampung semua kos perubatan. Zaman dulu-dulu mana ada? Patut lah hayat pendek hahaha.

Kalau anda risau, duit K#SP yang tak seberapa tu digunakan habis tak sampai 3 Tahun, mulalah mencarum dalam Private Retirement Scheme PRS ni. Tahukan anda, sekurang-kurangnya anda boleh dapat bulanan RM3000/sebulan duit pencen swasta. Ini bukan BOHONG, ini fakta kerana PRS ini adalah perancangan oleh pihak kerajaan apabila melancarkan Skim Persaraan Pencen Swasta atau Private Retirement Scheme pada tahun 2012 <boleh rujuk SINI>.

Ramai orang tak tahu pasal Private Retirement Scheme ni betul tak? Kalau anda tergolong daripada golong ini, contact saya segera. 

2) Golongan Muda yang Berfikiran Jauh
- Kalau anda berumur 30 Tahun dan ke bawah, silalah hubungi saya untuk memulakan simpanan caruman Private Retirement Scheme ni. Tahukah anda, kalau anda mula awal, anda boleh mencarum dengan simpanan yang minima untuk mendapatkan jumlah bulanan pencen yang tinggi berbanding orang yang lambat mula mencarum Private Retirement Scheme. Tambah lagi, anda akan dapat insentif daripada kerajaan RM500 ke dalam tabungan anda. Dengan syarat menabung telah terkumpul minimum RM1000. Free ajer...takkan tak nak?

Kalau anda bijak, mulalah awal. Ini bukan macam insurans medical card yang kadang kadang, mula mencarum awal murah tapi duit hangus / burn tak dapat apa apa. Kalau anda mencarum simpan dalam Private Retirement Scheme, duit anda berganda dengan banyak dan semua duit tersebut wujud dan boleh dikeluarkan ketika anda pencen umur 55 Tahun nanti! Hebat kan?

Mulalah menyimpan dalam Private Retirement Scheme ni secara bijak dan diam diam sahaja dah selesa bila hari tua nanti. Orang kata, diam diam berisi :)

3) Peniaga yang Berniaga dalam Bidang Risiko Tinggi dan Cara Elak Duit dari Dibekukan Bank bila Bankrupsi atau Bankruptcy
- Tahukah anda duit dalam Private Retirement Scheme tidak boleh diambil oleh pihak Bank ataupun mahkamah untuk digunakan untuk menyelesaikan bankrupsi atau bankruptcy? Anda boleh letak duit di dalam akaun Private Retirement Scheme dan tunggu hingga umur anda 55 tahun untuk kegunaan semasa pencen. 

Mungkin ada rasa ini bukan langkah bijak kerana lebih baik diletakkan di bawah nama adik beradik atau isteri. Tapi tahukah anda, jika berlaku kematian, duit itu menjadi harta pusaka dan tidak boleh dipulangkan kepada kita semula? Ia perlu melalui proses pembahagian faraid dan mungkin kita langung mendapat 1/8 sahaja bahagian kita? Rugi kan?

Private Retirement Scheme adalah di bawah nama anda dan hanya anda boleh bawa keluar duit tersebut. Anda dapat duit selepas umur 55 Tahun atau boleh keluarkan sebahagian dari akaun B setahun sekali. Fikir-fikirkanlah.....hubungi saya untuk info lanjut.

4) Pekerja Sektor Kerajaan yang Bijak dan Pandai Merancang Kewangan
- Memang tidak dinafikan bekerja di dalam sektor kerajaan ataupun gomen, adalah golongan yang agak terjamin. Gaji yang naik tinggi setiap tahun dan ada pencen bila berumur 55 Tahun atau 60 Tahun nanti. Pakej kesihatan pun ada, iaitu Kad Pencen. Namun, yang menjadi kekurangan mereka ialah mereka mesti menurunkan gaya hidup mereka dan berjimat. Tahukah jumlah pencen di sektor kerajaan adalah plus minus, separuh daripada jumlah gaji terakhir mereka berkhidmat. Mereka boleh survive tapi kene turunkah gaya hidup mereka sebelum ini. Kalau sebelum ini main golf, sekarang kene tukar main badminton hahaha.

Dengan mencarum ke dalam Private Retirement Scheme, anda mendapat jumlah pencen yang dua kali ganda atau berpotensi lebih! Wow! Hebatkan? Anda kekalkan gaya hidup anda walaupun selepas pencen umur 55 Tahun. Boleh sambung main golf dan bayar keahlian kelab golf kegemaran anda. Anda juga boleh melancong setiap tahun seperi kebiasaan anda buat bersama keluarga.

5) Majikan Bijak Mengatur Kewangan Staf dan Diri Sendiri
- Tahukah anda, jika anda adalah majikan, ada begitu banyak strategi untuk kurangkan bayar cukai pendapatan dan elakkan bonus anda dicukai oleh LHDN?

Ini buah-buah rahsia hehehe. Hubungi saya segera untuk appointment di tempat tuan-tuan.


6) Expatriates atau Pekerja Asing Bekerja di Malaysia yang Nak Kurangkan Cukai Pendapatan dan Maksimumkan Pendapatan Mereka Selama Bekerja di Malaysia
- Ini pun buah-buah rahsia khas untuk pekerja asing yang berkhidmat di dalam Malaysia tanpa mengira sektor apa. Ia boleh dilakukan secara sah dan anda boleh dapat untung berganda. Hubungi saya :)


Adakah anda salah seorang daripada 6 golongan di atas?


Jika Anda SERIUS nak mulakan Tabung Dana Persaraan  anda(Skim Persaraan Swasta),
KLIK SEGERA Link Whatsapp melalui view telefon <DIRECT WHATSAPP FAIRUZRAMLI>

 
Untuk lebih Tips Terkini, Sila LIKE Page FB Saya https://www.facebook.com/skimpersaraanswasta


* Semua maklumat dan kiraan adalah ilustrasi semata-mata dari saya dan tidak mewakili mana-mana bank. Anda dinasihatkan menggunakan maklumat di atas sebagai panduan am sahaja. Maklumat seperti caj-caj, capital gain, NAV, dividen, compounding, dan lain-lain, adalah anggaran sahaja. Sila hubungi bank pilihan anda untuk maklumat tepat. Anda dilarang menyalin atau menyebarkan maklumat dari tulisan saya dalam apa-apa juga bentuk.




·                     Apakah PRS atau Skim Persaraan Pencen Swasta Malaysia
·                     Berapa Jumlah Caruman Skim Persaraan Pencen Swasta PRS Malaysia
·                     Cara Memohon Skim Persaraan Pencen Swasta PRS Malaysia
·                     FAQ Soalan Lazim Mengenai PRS Skim Persaraan Pencen Swasta
·                     Kebaikan Skim Persaraan Pencen Swasta PRS Untuk Hari Tua Anda
·                     Kenapa Pilih Kami untuk Skim Persaraan Pencen Swasta PRS Anda
·                     Private Retirement Scheme Malaysia PRS The Best
·                     Sebab yang Mendesak Perlunya Private Retirement Scheme PRS
·                     Siapa Patut Join Mohon Carum Masuk PRS ?
·                     Teknik Switching Dana dalam Skim Persaraan Pencen Swasta PRS


Link Pelaburan Lain Jika Anda Berminat:
        
ü          Pelaburan ASB Terbaik
ü          Pelaburan Unit Trust Terbaik




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Copyright © Private Retirement Scheme PRS Terbaik Designed by azhafizah.com